Проектна технологія

Мета проекту. Формувати уявлення учнів про цінність та значення води у житті людини, про шляхи її забруднення та способи охорони від забруднень, про участь школярів в охороні та збереженні води. Вчити робити висновки, узагальнення, доводити власну думку та виступати перед аудиторією, коротко формулювати свою думку. Набувати досвіду роботи на комп’ютері в програмах Word, Excel та PowerPoint.
Розвивати вміння висувати проблему, шукати шляхи її розв’язання. Проводити досліди, спостереження та обробляти одержані результати. Вчити дітей працювати самостійно, в групах.
Виховувати економне і дбайливе ставлення до природи рідного краю, санітарно-гігієнічні навички, прагнення берегти природу, зокрема воду.

Обладнання. Завдання для виконання групової роботи, картки для досліду «Економія води» та анкети для проведення опитування, виставка дитячих малюнків, проектор, комп’ютер.

Тривалість: 2 тижні.

Девіз уроку:


 Бережімо ріки, бережімо води,
як матусю рідну, бережім природу!



Хід роботи над проектом
І. Попередня робота
На попередніх уроках природознавства та довкілля повторити та закріпити знання учнів про значення води, її властивості та три стани, сформувати уявлення про кругообіг води в природі. Відвідати музей води в місті Києві.
ІІ. Підготовчий етап
Розробка плану проекту
1. Розподіл дітей на групи, враховуючи їхні інтереси та захоплення.
2. Ознайомлення з темою колективної роботи.
3. Проведення інструктажів.
ІІІ. Планування роботи
1. Ознайомлення з метою та завданнями для групової роботи.
2. Визначення шляхів виконання завдань, пошуку інформації.
3. Розподіл обов’язків між членами груп.
IV. Дослідницький етап
Самостійна робота учасників проекту над індивідуальними та груповими дослідженнями.
І група
Дослід «Що може статися з живою істотою, коли її середовище забруднене або змінене на гірше».
Діти екологи – дослідники відрізали чотири відростка від кімнатної рослини хлорофітума  і поставили кожен в окрему склянку з водою. Потім забруднили воду в трьох склянках.
До першої налили дві столові ложки оцту. Підписали:»Кислота». До другої поклали дві столові ложки солі. На цій склянці написали слово «Сіль». Налили дві столові ложки олії до третьої склянки, написали на ній «Олія». В четвертій склянці воду залишили чистою. Усі чотири склянки поставили на столі. Спостерігали за листочками протягом двох тижнів. Найкращий вигляд мав листочок, який стояв у склянці з чистою водою. Учні зробили висновок: якщо середовище, де існують живі істоти, забруднене, вони поступово гинуть.
ІІ група
Дослід «Економія води»
Діти виконували дослід за такою схемою.
Перший день
Закрий стік у раковині. Пусти воду, як це ти робиш. Виміряй і запиши, скільки води ти використав для:
Чищення зубів____________________
Миття рук та обличчя_________________
Загальна кількість води, використаної першого дня__________________
Другий день
Спробуй зекономити: використай менше води для 1 та 2, але залишайся таким же чистим.
Чищення зубів________________
Миття рук та обличчя____________________
Загальна кількість води, використаної другого дня____________________
Результати
Вода, використана першого дня____________________
Вода, використана другого дня_____________________
Загальна кількість зекономленої води____________________________
Отже, чотири члени дослідницької групи журналістів вимірювали використання води два дні. Загальна кількість використаної води чотирма учнями першого дня становила 11л. Другого дня, коли спробували зекономити – використати менше води для чищення зубів, миття рук та обличчя – витратили 9л. Підрахувавши, що щодня вранці вчотирьох діти економили 2л води, і залишалися водночас чистими. Учні зробили висновок, що один із способів зберегти воду чистою – залишити її в землі, не використовуючи зайвої.
ІІІ група
Опитування серед учнів про шляхи очищення питної води
Діти – соціологи проводили опитування серед учнів. Вони дізналися, що не всі знають, яку воду споживають, що від якості води залежить наше здоров’я.
Анкета
1. Чи можете сказати, яку воду ви споживаєте?
               а )так;                                  б) ні.
2. Чи впливає склад питної води на здоровя людини?
              а) так;                                   б) ні.
3. Чи знаєте ви способи очищення питної води?
              а) так;                                   б) ні.
4. Чи можна в нашому селі купити очищену воду?
             а) так;                                    б) ні.
V. Узагальнюючий етап.
Обговорення отриманих даних у групах. Оформлення творчого звіту у вигляді презентації, публікації та веб – сайту.
VІ. Захист проекту.
Захист проводиться на уроці «Я і Україна. Природознавство» за темою «Вода має бути чистою».
Оцінювання результатів роботи над проектом в цілому, наскільки вдалим він був.
Висновки.

Немає коментарів:

Дописати коментар