«Чарівний
мішечок»
Набір
предметів змінюється залежно від мети навчання; це іграшки, У назвах яких є
потрібні літери; дрібні речі, які треба описати тощо.
«Листоноша»
Діти
отримують листи із завданням для складання невеликих оповідань за малюнком чи опорними
словами. Використовую для сильніших учнів.
«Відгадай»
На столі
розкладено 5-6 іграшок або предметних малюнків. Дітям пропоную уважно
розглянути їх і вибрати один з них. Один учень повинен розповісти про цей
предмет, не називаючи його, щоб всі інші здогадались, про що йдеться.
«Який
предмет зайвий?»
«Яка літера
заблукала?»
Робота в
парах або в малій групі.
— Знайти
звукову схему до предметного малюнка або навпаки.
— Вибрати
предметні малюнки, в назвах яких є тверді чи м’які приголосні звуки; 1,2, 3-складові
слова, з наголосом на 1, 2, 3-му складі, які відповідають на питання хто? або
що?, які означають назву одного або кількох предметів.
— Робота в
парах: складання діалогів:
- покупець — продавець, лікар — хворий;
- розмова по телефону тощо.
«Мікрофон»
Під час
підсумку уроку пропоную відповісти на такі запитання: «Чого навчились на уроці?
Яке завдання найбільше сподобалось? Чия відповідь сподобалась? »
«Ланцюжок
слів»
Можна
проводити з м’ячиком.
З метою
закріплення вміння аналізувати пропоную такі види завдання:
- дібрати слово, якому відповідають такі ознаки: чисте, блакитне, безхмарне...; круглий, гумовий, синій...; :
- назвати предмети, що відповідають заданій ознаці: зелена (ялинка, трава, гусінь...), холодна (зима, вода, рука...), білий (цукор, сніг, папір...);
- знайти відповідне слово: білка (літає, бігає, стрибає...), крокодил (повзає, ходить, плаває...), слон (плаває, стрибає, ходить...);
- указати назви тварин, яким відповідають такі дії: бігає, гавкає...; пасеться, мукає...; літає, каркає...;
- скласти речення, використовуючи слова з І та
II
стовпчиків:
соловей
|
ґелґотати
|
пшениця
|
щебетати
|
гусак
|
шелестіти
|
Тема. Слово,
речення Гра «Збудуємо сходинки»
Мета: сприяти формуванню початкового
уявлення про слово і вмінню замінити його символом.
Учитель. Прочитаємо
віршик і збудуємо сходи зі слів. Кожне слово — окрема сходинка.
Діти читають
віршик, а представники кожного ряду малюють на дошці сходинки. Виграє ряд, який
правильно побудує сходинки.
Буква до
букви —
і виникне
слово.
Слово до
слова —
Звучить рідна
мова.
І. Січовик
Гра
«Придумай речення»
Мета: утвердити думку, що слово і речення
навчає дітей взаємодії.
Я називаю
будь-яке слово і кидаю дитині м’ячик. Учень ловить м’ячик і придумує речення із
запропонованим словом. Якщо він не може швидко придумати речення, то повертає
м’ячик. Якщо дитина впоралася із завданням, то сама пропонує наступне слово і
кидає м’ячик комусь із учасників гри.
Тема. Поділ
слів на складиГра «Там-там»
Мета: підготувати дітей до навчання
письма; розвивати уміння ділити слова на склади і розрізняти звучання різних
звукових сигналів.
Учитель
звертається до дітей:
— Здавна
люди намагалися передавати свої слова на далеку відстань. Для цього
використовували багаття, вогні маяків, звукові сигнали. А от в Африці навчилися
передавати відомості за допомогою барабана.
Кожному
звукові відповідає певний удар — довгий чи короткий, голосний чи тихий. Ось ми
з вами зараз і спробуємо пограти в такий африканський ба.рабан, іцо зветься
«там-там».
Спочатку
навчимося з допомогою там-таму передавати склади. Будемо бити в барабан стільки
разів, скільки складів є у слові, яке я назву.
Я називаю
слово, а учень б’є в барабан потрібну кількість разів.
Наприклад:
час — 1 удар, зима — 2 удари, коридор — 3 удари тощо.
Гру можна
ускладнити: на наголошений склад вдарити в барабан з більшою силою.
«Чарівний
мішечок»
Набір
предметів змінюється залежно від мети навчання; це іграшки, У назвах яких є
потрібні літери; дрібні речі, які треба описати тощо.
«Листоноша»
Діти
отримують листи із завданням для складання невеликих оповідань за малюнком чи
опорними словами. Використовую для сильніших учнів.
«Відгадай»
На столі
розкладено 5-6 іграшок або предметних малюнків. Дітям пропоную уважно
розглянути їх і вибрати один з них. Один учень повинен розповісти про цей
предмет, не називаючи його, щоб всі інші здогадались, про що йдеться.
«Який
предмет зайвий?»
«Яка літера
заблукала?»
Робота в
парах або в малій групі.
— Знайти
звукову схему до предметного малюнка або навпаки.
— Вибрати
предметні малюнки, в назвах яких є тверді чи м’які приголосні звуки; 1,2,
3-складові слова, з наголосом на 1, 2, 3-му складі, які відповідають на питання
хто? або що?, які означають назву одного або кількох предметів.
— Робота в
парах: складання діалогів:
- покупець — продавець, лікар — хворий;
- розмова по телефону тощо.
«Мікрофон»
Під час
підсумку уроку пропоную відповісти на такі запитання: «Чого навчились на уроці?
Яке завдання найбільше сподобалось? Чия відповідь сподобалась? »
«Ланцюжок
слів»
Можна
проводити з м’ячиком.
З метою
закріплення вміння аналізувати пропоную такі види завдання:
- дібрати слово, якому відповідають такі ознаки: чисте, блакитне, безхмарне...; круглий, гумовий, синій...; :
- назвати предмети, що відповідають заданій ознаці: зелена (ялинка, трава, гусінь...), холодна (зима, вода, рука...), білий (цукор, сніг, папір...);
- знайти відповідне слово: білка (літає, бігає, стрибає...), крокодил (повзає, ходить, плаває...), слон (плаває, стрибає, ходить...);
- указати назви тварин, яким відповідають такі дії: бігає, гавкає...; пасеться, мукає...; літає, каркає...;
- скласти речення, використовуючи слова з І та
II
стовпчиків:
соловей
|
ґелґотати
|
пшениця
|
щебетати
|
гусак
|
шелестіти
|
Тема. Слово,
речення Гра «Збудуємо сходинки»
Мета: сприяти формуванню початкового
уявлення про слово і вмінню замінити його символом.
Учитель.
Прочитаємо віршик і збудуємо сходи зі слів. Кожне слово — окрема сходинка.
Діти читають
віршик, а представники кожного ряду малюють на дошці сходинки. Виграє ряд, який
правильно побудує сходинки.
Буква до
букви —
і виникне
слово.
Слово до
слова —
Звучить
рідна мова.
І. Січовик
Гра
«Придумай речення»
Мета: утвердити думку, що слово і речення
навчає дітей взаємодії.
Я називаю
будь-яке слово і кидаю дитині м’ячик. Учень ловить м’ячик і придумує речення із
запропонованим словом. Якщо він не може швидко придумати речення, то повертає
м’ячик. Якщо дитина впоралася із завданням, то сама пропонує наступне слово і
кидає м’ячик комусь із учасників гри.
Тема. Поділ
слів на складиГра «Там-там»
Мета: підготувати дітей до навчання письма;
розвивати уміння ділити слова на склади і розрізняти звучання різних звукових
сигналів.
Учитель
звертається до дітей:
— Здавна
люди намагалися передавати свої слова на далеку відстань. Для цього
використовували багаття, вогні маяків, звукові сигнали. А от в Африці навчилися
передавати відомості за допомогою барабана.
Кожному
звукові відповідає певний удар — довгий чи короткий, голосний чи тихий. Ось ми
з вами зараз і спробуємо пограти в такий африканський ба.рабан, іцо зветься
«там-там».
Спочатку навчимося
з допомогою там-таму передавати склади. Будемо бити в барабан стільки разів,
скільки складів є у слові, яке я назву.
Я називаю
слово, а учень б’є в барабан потрібну кількість разів.
Наприклад:
час — 1 удар, зима — 2 удари, коридор — 3 удари тощо.
Гру можна ускладнити: на наголошений склад вдарити
«Чарівний
мішечок»
Набір
предметів змінюється залежно від мети навчання; це іграшки, У назвах яких є
потрібні літери; дрібні речі, які треба описати тощо.
«Листоноша»
Діти
отримують листи із завданням для складання невеликих оповідань за малюнком чи опорними
словами. Використовую для сильніших учнів.
«Відгадай»
На столі
розкладено 5-6 іграшок або предметних малюнків. Дітям пропоную уважно
розглянути їх і вибрати один з них. Один учень повинен розповісти про цей
предмет, не називаючи його, щоб всі інші здогадались, про що йдеться.
«Який
предмет зайвий?»
«Яка літера
заблукала?»
Робота в
парах або в малій групі.
— Знайти
звукову схему до предметного малюнка або навпаки.
— Вибрати
предметні малюнки, в назвах яких є тверді чи м’які приголосні звуки; 1,2, 3-складові
слова, з наголосом на 1, 2, 3-му складі, які відповідають на питання хто? або
що?, які означають назву одного або кількох предметів.
— Робота в
парах: складання діалогів:
- покупець — продавець, лікар — хворий;
- розмова по телефону тощо.
«Мікрофон»
Під час
підсумку уроку пропоную відповісти на такі запитання: «Чого навчились на уроці?
Яке завдання найбільше сподобалось? Чия відповідь сподобалась? »
«Ланцюжок
слів»
Можна
проводити з м’ячиком.
З метою
закріплення вміння аналізувати пропоную такі види завдання:
- дібрати слово, якому відповідають такі ознаки: чисте, блакитне, безхмарне...; круглий, гумовий, синій...; :
- назвати предмети, що відповідають заданій ознаці: зелена (ялинка, трава, гусінь...), холодна (зима, вода, рука...), білий (цукор, сніг, папір...);
- знайти відповідне слово: білка (літає, бігає, стрибає...), крокодил (повзає, ходить, плаває...), слон (плаває, стрибає, ходить...);
- указати назви тварин, яким відповідають такі дії: бігає, гавкає...; пасеться, мукає...; літає, каркає...;
- скласти речення, використовуючи слова з І та
II
стовпчиків:
соловей
|
ґелґотати
|
пшениця
|
щебетати
|
гусак
|
шелестіти
|
Тема. Слово,
речення Гра «Збудуємо сходинки»
Мета: сприяти формуванню початкового
уявлення про слово і вмінню замінити його символом.
Учитель. Прочитаємо
віршик і збудуємо сходи зі слів. Кожне слово — окрема сходинка.
Діти читають
віршик, а представники кожного ряду малюють на дошці сходинки. Виграє ряд, який
правильно побудує сходинки.
Буква до
букви —
і виникне
слово.
Слово до
слова —
Звучить рідна
мова.
І. Січовик
Гра
«Придумай речення»
Мета: утвердити думку, що слово і речення
навчає дітей взаємодії.
Я називаю
будь-яке слово і кидаю дитині м’ячик. Учень ловить м’ячик і придумує речення із
запропонованим словом. Якщо він не може швидко придумати речення, то повертає
м’ячик. Якщо дитина впоралася із завданням, то сама пропонує наступне слово і
кидає м’ячик комусь із учасників гри.
Тема. Поділ
слів на складиГра «Там-там»
Мета: підготувати дітей до навчання
письма; розвивати уміння ділити слова на склади і розрізняти звучання різних
звукових сигналів.
Учитель
звертається до дітей:
— Здавна
люди намагалися передавати свої слова на далеку відстань. Для цього
використовували багаття, вогні маяків, звукові сигнали. А от в Африці навчилися
передавати відомості за допомогою барабана.
Кожному
звукові відповідає певний удар — довгий чи короткий, голосний чи тихий. Ось ми
з вами зараз і спробуємо пограти в такий африканський ба.рабан, іцо зветься
«там-там».
Спочатку
навчимося з допомогою там-таму передавати склади. Будемо бити в барабан стільки
разів, скільки складів є у слові, яке я назву.
Я називаю
слово, а учень б’є в барабан потрібну кількість разів.
Наприклад:
час — 1 удар, зима — 2 удари, коридор — 3 удари тощо.
Гру можна
ускладнити: на наголошений склад вдарити в барабан з більшою силою.
Немає коментарів:
Дописати коментар