12 січня
1. Природознавство
У зошиті записуйте спостереження за
погодою!!!
Тема. Повторити материк Євразія с.69-73
Користуйтеся атласом.
Перегляньте відео https://www.youtube.com/watch?v=e3SDpz4SlXU
2. Підручник с.132 №1,2 (усно)
3. Домашнє завдання с.133 №5 (праворуч дії),
№6.
Українська мова
Тема.Спостереження за вживанням прикметників у текстах
різних стилів: художньому і науковому
-Що називається
прикметником?
- Які асоціації у вас виникають, коли ви
чуєте слово прикметник?Прикметник (Синоніми, антоніми, однозначні,
багатозначні, пряме значення, переносне значення)
У зошит записуємо Дванадцяте січня
Класна
робота
1. Записати прикметники- синоніми парами.
Лагідний, сердита, добре, ніжна, люта,
ласкавий, минула, чепурний, неосяжне, акуратний, давня, милосердне, ласкава,
безкрає.
2. До поданих слів доберіть і запишіть
протилежні за значенням.
Свіжий - ....., повільна - ...., солодкий -
....., веселе - .....,новий - ....., вузька - ....., новенькиий - .... .
3. Списати речення і підкреслити хвилястою
лінією прикметники, вжиті в переносному значенні.
Північний, хижий, сердитий
вітер віє, неначе голодний вовк. Сизі трави вигравали сріблястими краплинами
роси. Сиві каламутні хмари заслали олив'яним килимом усе небо.
- Ми повторили значення прикметників. А як ви гадаєте, навіщо нам потрібно вміти добирати прикметники-синоніми, прикметники-антоніми, вживати їх у прямому та переносному значенні? (Щоб наше мовлення було виразним, яскравим, емоційним.)
Виконати тест Код доступу 2085726
4. Підручник с.83-84 впр. 160, 161(усно)
– З’ясуйте мету кожного тексту. (Перший текст пояснює, що
таке ніч. Такий текст вживається у підручниках з природознавства, він
називається науково-популярним, оскільки в доступній формі пояснює явище.
Другий текст художньо описує осінню ніч. Подібні описи використовують у
художніх творах для створення образу.)
– Знайдіть в обох текстах слова і вирази, вжиті в переносному
значенні. (Сонна земля; місяць показував золоті роги; зорі лупали; усе заснуло
мертвим сном.)
Висновок. Слова в переносному значенні вживаються тільки в художніх
текстах і їх немає в науково-популярних. Важливим для художнього тексту є
порівняння (тихо було всюди, як у вусі).
Висновок. Перший текст науково-популярний, а
другий – художній. Художнім цей текст вважається через велику кількість вжитих
у ньому прикметників.
Фізична культура
Немає коментарів:
Дописати коментар