Дидактичні ігри

«Чарівний мішечок»
Набір предметів змінюється залежно від мети навчання; це іграшки, У назвах яких є потрібні літери; дрібні речі, які треба описати тощо.
«Листоноша»
Діти отримують листи із завданням для складання невеликих оповідань за малюнком чи опорними словами. Використовую для сильніших учнів.
«Відгадай»
На столі розкладено 5-6 іграшок або предметних малюнків. Дітям пропоную уважно розглянути їх і вибрати один з них. Один учень повинен розповісти про цей предмет, не називаючи його, щоб всі інші здогадались, про що йдеться.
«Який предмет зайвий?»
«Яка літера заблукала?»
Робота в парах або в малій групі.
— Знайти звукову схему до предметного малюнка або навпаки.
— Вибрати предметні малюнки, в назвах яких є тверді чи м’які приголосні звуки; 1,2, 3-складові слова, з наголосом на 1, 2, 3-му складі, які відповідають на питання хто? або що?, які означають назву одного або кількох предметів.
— Робота в парах: складання діалогів:
  • покупець — продавець, лікар — хворий;
  • розмова по телефону тощо.
«Мікрофон»
Під час підсумку уроку пропоную відповісти на такі запитання: «Чого навчились на уроці? Яке завдання найбільше сподобалось? Чия відповідь сподобалась? »
«Ланцюжок слів»
Можна проводити з м’ячиком.
З метою закріплення вміння аналізувати пропоную такі види завдання:
  • дібрати слово, якому відповідають такі ознаки: чисте, блакитне, безхмарне...; круглий, гумовий, синій...; :
  • назвати предмети, що відповідають заданій ознаці: зелена (ялинка, трава, гусінь...), холодна (зима, вода, рука...), білий (цукор, сніг, папір...);
  • знайти відповідне слово: білка (літає, бігає, стрибає...), крокодил (повзає, ходить, плаває...), слон (плаває, стрибає, ходить...);
  • указати назви тварин, яким відповідають такі дії: бігає, гавкає...; пасеться, мукає...; літає, каркає...;
  • скласти речення, використовуючи слова з І та
II стовпчиків:
соловей
ґелґотати
пшениця
щебетати
гусак
шелестіти
Тема. Слово, речення Гра «Збудуємо сходинки»
Мета: сприяти формуванню початкового уявлення про слово і вмінню замінити його символом.
Учитель. Прочитаємо віршик і збудуємо сходи зі слів. Кожне слово — окрема сходинка.
Діти читають віршик, а представники кожного ряду малюють на дошці сходинки. Виграє ряд, який правильно побудує сходинки.
Буква до букви —
і виникне слово.
Слово до слова —
Звучить рідна мова.
І. Січовик
Гра «Придумай речення»
Мета: утвердити думку, що слово і речення навчає дітей взаємодії.
Я називаю будь-яке слово і кидаю дитині м’ячик. Учень ловить м’ячик і придумує речення із запропонованим словом. Якщо він не може швидко придумати речення, то повертає м’ячик. Якщо дитина впоралася із завданням, то сама пропонує наступне слово і кидає м’ячик комусь із учасників гри.
Тема. Поділ слів на складиГра «Там-там»
Мета: підготувати дітей до навчання письма; розвивати уміння ділити слова на склади і розрізняти звучання різних звукових сигналів.
Учитель звертається до дітей:
— Здавна люди намагалися передавати свої слова на далеку відстань. Для цього використовували багаття, вогні маяків, звукові сигнали. А от в Африці навчилися передавати відомості за допомогою барабана.
Кожному звукові відповідає певний удар — довгий чи короткий, голосний чи тихий. Ось ми з вами зараз і спробуємо пограти в такий африканський ба.рабан, іцо зветься «там-там».
Спочатку навчимося з допомогою там-таму передавати склади. Будемо бити в барабан стільки разів, скільки складів є у слові, яке я назву.
Я називаю слово, а учень б’є в барабан потрібну кількість разів.
Наприклад: час — 1 удар, зима — 2 удари, коридор — 3 удари тощо.
Гру можна ускладнити: на наголошений склад вдарити в барабан з більшою силою.
«Чарівний мішечок»
Набір предметів змінюється залежно від мети навчання; це іграшки, У назвах яких є потрібні літери; дрібні речі, які треба описати тощо.
«Листоноша»
Діти отримують листи із завданням для складання невеликих оповідань за малюнком чи опорними словами. Використовую для сильніших учнів.
«Відгадай»
На столі розкладено 5-6 іграшок або предметних малюнків. Дітям пропоную уважно розглянути їх і вибрати один з них. Один учень повинен розповісти про цей предмет, не називаючи його, щоб всі інші здогадались, про що йдеться.
«Який предмет зайвий?»
«Яка літера заблукала?»
Робота в парах або в малій групі.
— Знайти звукову схему до предметного малюнка або навпаки.
— Вибрати предметні малюнки, в назвах яких є тверді чи м’які приголосні звуки; 1,2, 3-складові слова, з наголосом на 1, 2, 3-му складі, які відповідають на питання хто? або що?, які означають назву одного або кількох предметів.
— Робота в парах: складання діалогів:
  • покупець — продавець, лікар — хворий;
  • розмова по телефону тощо.
«Мікрофон»
Під час підсумку уроку пропоную відповісти на такі запитання: «Чого навчились на уроці? Яке завдання найбільше сподобалось? Чия відповідь сподобалась? »
«Ланцюжок слів»
Можна проводити з м’ячиком.
З метою закріплення вміння аналізувати пропоную такі види завдання:
  • дібрати слово, якому відповідають такі ознаки: чисте, блакитне, безхмарне...; круглий, гумовий, синій...; :
  • назвати предмети, що відповідають заданій ознаці: зелена (ялинка, трава, гусінь...), холодна (зима, вода, рука...), білий (цукор, сніг, папір...);
  • знайти відповідне слово: білка (літає, бігає, стрибає...), крокодил (повзає, ходить, плаває...), слон (плаває, стрибає, ходить...);
  • указати назви тварин, яким відповідають такі дії: бігає, гавкає...; пасеться, мукає...; літає, каркає...;
  • скласти речення, використовуючи слова з І та
II стовпчиків:
соловей
ґелґотати
пшениця
щебетати
гусак
шелестіти
Тема. Слово, речення Гра «Збудуємо сходинки»
Мета: сприяти формуванню початкового уявлення про слово і вмінню замінити його символом.
Учитель. Прочитаємо віршик і збудуємо сходи зі слів. Кожне слово — окрема сходинка.
Діти читають віршик, а представники кожного ряду малюють на дошці сходинки. Виграє ряд, який правильно побудує сходинки.
Буква до букви —
і виникне слово.
Слово до слова —
Звучить рідна мова.
І. Січовик
Гра «Придумай речення»
Мета: утвердити думку, що слово і речення навчає дітей взаємодії.
Я називаю будь-яке слово і кидаю дитині м’ячик. Учень ловить м’ячик і придумує речення із запропонованим словом. Якщо він не може швидко придумати речення, то повертає м’ячик. Якщо дитина впоралася із завданням, то сама пропонує наступне слово і кидає м’ячик комусь із учасників гри.
Тема. Поділ слів на складиГра «Там-там»
Мета: підготувати дітей до навчання письма; розвивати уміння ділити слова на склади і розрізняти звучання різних звукових сигналів.
Учитель звертається до дітей:
— Здавна люди намагалися передавати свої слова на далеку відстань. Для цього використовували багаття, вогні маяків, звукові сигнали. А от в Африці навчилися передавати відомості за допомогою барабана.
Кожному звукові відповідає певний удар — довгий чи короткий, голосний чи тихий. Ось ми з вами зараз і спробуємо пограти в такий африканський ба.рабан, іцо зветься «там-там».
Спочатку навчимося з допомогою там-таму передавати склади. Будемо бити в барабан стільки разів, скільки складів є у слові, яке я назву.
Я називаю слово, а учень б’є в барабан потрібну кількість разів.
Наприклад: час — 1 удар, зима — 2 удари, коридор — 3 удари тощо.
Гру можна ускладнити: на наголошений склад вдарити
«Чарівний мішечок»
Набір предметів змінюється залежно від мети навчання; це іграшки, У назвах яких є потрібні літери; дрібні речі, які треба описати тощо.
«Листоноша»
Діти отримують листи із завданням для складання невеликих оповідань за малюнком чи опорними словами. Використовую для сильніших учнів.
«Відгадай»
На столі розкладено 5-6 іграшок або предметних малюнків. Дітям пропоную уважно розглянути їх і вибрати один з них. Один учень повинен розповісти про цей предмет, не називаючи його, щоб всі інші здогадались, про що йдеться.
«Який предмет зайвий?»
«Яка літера заблукала?»
Робота в парах або в малій групі.
— Знайти звукову схему до предметного малюнка або навпаки.
— Вибрати предметні малюнки, в назвах яких є тверді чи м’які приголосні звуки; 1,2, 3-складові слова, з наголосом на 1, 2, 3-му складі, які відповідають на питання хто? або що?, які означають назву одного або кількох предметів.
— Робота в парах: складання діалогів:
  • покупець — продавець, лікар — хворий;
  • розмова по телефону тощо.
«Мікрофон»
Під час підсумку уроку пропоную відповісти на такі запитання: «Чого навчились на уроці? Яке завдання найбільше сподобалось? Чия відповідь сподобалась? »
«Ланцюжок слів»
Можна проводити з м’ячиком.
З метою закріплення вміння аналізувати пропоную такі види завдання:
  • дібрати слово, якому відповідають такі ознаки: чисте, блакитне, безхмарне...; круглий, гумовий, синій...; :
  • назвати предмети, що відповідають заданій ознаці: зелена (ялинка, трава, гусінь...), холодна (зима, вода, рука...), білий (цукор, сніг, папір...);
  • знайти відповідне слово: білка (літає, бігає, стрибає...), крокодил (повзає, ходить, плаває...), слон (плаває, стрибає, ходить...);
  • указати назви тварин, яким відповідають такі дії: бігає, гавкає...; пасеться, мукає...; літає, каркає...;
  • скласти речення, використовуючи слова з І та
II стовпчиків:
соловей
ґелґотати
пшениця
щебетати
гусак
шелестіти
Тема. Слово, речення Гра «Збудуємо сходинки»
Мета: сприяти формуванню початкового уявлення про слово і вмінню замінити його символом.
Учитель. Прочитаємо віршик і збудуємо сходи зі слів. Кожне слово — окрема сходинка.
Діти читають віршик, а представники кожного ряду малюють на дошці сходинки. Виграє ряд, який правильно побудує сходинки.
Буква до букви —
і виникне слово.
Слово до слова —
Звучить рідна мова.
І. Січовик
Гра «Придумай речення»
Мета: утвердити думку, що слово і речення навчає дітей взаємодії.
Я називаю будь-яке слово і кидаю дитині м’ячик. Учень ловить м’ячик і придумує речення із запропонованим словом. Якщо він не може швидко придумати речення, то повертає м’ячик. Якщо дитина впоралася із завданням, то сама пропонує наступне слово і кидає м’ячик комусь із учасників гри.
Тема. Поділ слів на складиГра «Там-там»
Мета: підготувати дітей до навчання письма; розвивати уміння ділити слова на склади і розрізняти звучання різних звукових сигналів.
Учитель звертається до дітей:
— Здавна люди намагалися передавати свої слова на далеку відстань. Для цього використовували багаття, вогні маяків, звукові сигнали. А от в Африці навчилися передавати відомості за допомогою барабана.
Кожному звукові відповідає певний удар — довгий чи короткий, голосний чи тихий. Ось ми з вами зараз і спробуємо пограти в такий африканський ба.рабан, іцо зветься «там-там».
Спочатку навчимося з допомогою там-таму передавати склади. Будемо бити в барабан стільки разів, скільки складів є у слові, яке я назву.
Я називаю слово, а учень б’є в барабан потрібну кількість разів.
Наприклад: час — 1 удар, зима — 2 удари, коридор — 3 удари тощо.
Гру можна ускладнити: на наголошений склад вдарити в барабан з більшою силою.


Немає коментарів:

Дописати коментар